Skvěle vyvedená jak graficky, tak polygraficky, je obsáhlá kniha kreseb a obrazů současné vycházející malířské hvězdy Tomáše Kubíka. V titulku zmíněný prestižní přídomek si bezesporu následujícími řádky představovaná velkoformátová publikace plně zaslouží. Talentovaný Tomáš Kubík, tato Michelangelova inkarnace, chtělo by se říci, na sebe zjara 2021 upozornil skvělou pražskou výstavou Michelangelo v lockdownu. O pár měsíců později, v září, pak vybuchla aukční bomba, kdy se rozměrné Kubíkovo plátno Máří Magdalena vydražilo za více jak půl miliónu korun!

Před krátkým časem vyšel jedinečný paperback Sláva letu, plný legrace, psiny nebo srandy, chcete-li. Tedy kresleného humoru Miloslava Martenka, se kterým se člověk nikdy nenudí, neboť jest to príma společník, vždy plný dobré nálady, mající smysl pro nesmysl. Jeho kresby, fóry beze slov i ty komentované na stránkách novin a časopisů, včetně legendárního satirického Dikobrazu, kde patřil ke kmenovým autorům, nás baví již půl století.

Usměvavou knížku s roztomilými ilustracemi vydalo v tento čas nakladatelství Olympia. To vedle prózy, literatury faktu, detektivek a dalších žánrů nikdy ve svém edičním plánu na dětské čtenáře nezapomíná a snaží se přinést to nejlepší, co jsou i současní autoři schopni nabídnout. Titul Tří kočky na cestách si jistě s radostí přelouskají jak prvnáčci, tak třeťáci. Těm nejmladším představovanou knížku mohou předčítat maminka s tátou, nebo babí s dědou. Výsledek bude vždycky stejný – děti se pobaví a objeví poté kouzlo vlastních chvil, strávených s literaturou.

Máte chuť na pomalé čtení o obyčejném životě bez velkých zvratů? Baví vás divní hrdinové těžko se orientující ve vztazích? Pak zkuste knihu Rusovláska u cesty od americké autorky Anne Tylerové.