Od chvíle, kdy roku 2001 poprvé vyšel v anglickém originálu román významného britského spisovatele Iana McEwana Pokání, uplynuly rovné dvě desítky let. Za tu dobu získal úspěšnou filmovou podobu (2007), v překladu se s ním mohli seznámit i tuzemští čtenáři, a právě teď se objevil i v podobě audioknižní. Nezkráceného textu se na více jak sedmnáctihodinové nahrávce zhostila herečka Taťjana Medvecká.

Jak známo, slovy Jiřího Říhy, emeritního prezidenta slovutného spolku České umění skla: „Naše sklo, takříkajíc rodinné stříbro, tvoří nedílnou součást kulturního a průmyslového dědictví zemí Koruny české. Vyrábí se v Čechách a na Moravě již více jak 800 let. Z generace na generaci se předávala řemeslná dovednost, tvořivost a technické znalosti. Mnohasetletá tradice a životaschopnost ukazují, že v naší zemi existuje genius loci, kde se stále rodí české sklo a stále se drží na předním místě ve světě."

Petra Soukupová je jednou z těch českých autorek, které asi není třeba dlouze a podrobně představovat. Mezi její nejznámější knihy se řadí například Zmizet, Pod sněhem či K moři. Oblíbené jsou i její příběhy pro děti, například Bertík a čmuchadlo nebo Klub divných dětí. Tvorba této autorky je u nás velmi oblíbená a čtenáři skvěle hodnocená. Není tedy žádným překvapením, že její novinku s názvem Věci, na které nastal čas čtenáři vyhlíželi doslova s otevřenou náručí.

Osud idealistické hrdinky Jeanne de Lamarové, které se navzdory dobrosrdečnosti dostává od jejích nejbližších jen hořkých zklamání, zpracoval ve své románové prvotině přední představitel naturalismu Guy de Maupassant (* 5. srpna 1850; - 6. července 1893). Knihu Jeden život vydalo ve středu 17. února 2021 v novém překladu Dany Melanové nakladatelství Odeon.