Přední pražské vydavatelství Rybka Publisher na podzim 2021 vydalo další jedinečný titul svého kmenového autora Stanislava Motla. Mezinárodně známý a uznávaný reportér a spisovatel, který se ve své tvorbě věnuje především událostem druhé světové války, svým čtenářům tentokráte předložil obsáhlý rukopis plný dokumentárních snímků Oprátka pro krásnou Veru, jemuž kraluje temné tajemství české ošetřovatelky z koncentračního tábora Ravensbrὓck.

Stará pravda zkušených nakladatelských redaktorů říká, že teprve třetí kniha dělá spisovatele. A tak s klidným svědomím můžeme konstatovat, že mezi dobré autory dětské literatury se v tento čas zařadila talentovaná, literárně, výtvarně a muzikálně nadaná pražská spisovatelka Petra Vychytilová. Po titulech Nastydlá strašidla a Proč bydlíš v rybníku, zelený vodníku? právě dopsala a k vydání připravuje další knihu z pohádkového světa, která se jmenuje Polštář v pyžamu.

Autorka Petra Vychytilová (uprostřed) s kmotřičkami Evou Hruškovou (vpravo) a Janou Bouškovou (vlevo)

V pražské kavárně Radiocafé v budově Českého rozhlasu bylo tak trochu mokro. Ne doslovně, ale literárně. Proběhl tam totiž křest nové pohádkové knihy talentované autorky Petry Vychytilové s názvem Proč bydlíš v rybníku, zelený vodníku?.

Dětská kniha Proč bydlíš v rybníku, zelený vodníku? spisovatelky, hudebnice a výtvarnice Petry Vychytilové je poutavým dobrodružstvím vodníka Škvejchly a jeho polokouzelné kamarádky Anetky Podzimkové. Příběh o tom, že může existovat krásné kamarádství mezi vodou a souší.