Martin Kratochvíl je muzikant, spisovatel, kameraman, horolezec, letec a režisér. V šedesátých letech založil skupinu Jazz Q, která s pauzami hraje dosud. V úterý 21. ledna 2020 pokřtil desku s názvem Letopis, kterou vydal s americkým kytaristou Tonym Ackermanem a perkusionistou Imranem Mussou Zangim.
Rozhovor - Populisté chtějí vše bagatelizovat a vysoká kultura již přestává mít nárok, říká Dagmar Pecková
Operní pěvkyně Dagmar Pecková za svou úspěšnou kariéru dobyla ty největší světové operní scény. Jen málo českých hudebníků se může například pochlubit vystoupením ve slavné newyorské Carnegie Hall. Dnes vystupuje již pouze jako sólová zpěvačka a do podvědomí Čechů se dostává také skrze své hlasité projevování politických názorů.
Rozhovor - Ondřej Glogar: Možností je mnoho a pořád se nabalují nové a nové, stále přicházeji noví a noví lidé...
Dva improvizátoři v jednom představení, které je pokaždé jiné – to je herecká a hudební improvizaci současně, známá jako IMPRO Woo (z anglického slova woo – vábit, lákat), která si už získala diváky. Večery, při kterých Ondřej Glogar coby hudebník hrající na tzv. „pánev“ – handpan a australské démonické didgeridoo zdobí improvizaci herečky Jitky Osička, se konají v pražském komorním divadle Art Space.
Rozhovor - Jiří Vodička: Rozhodoval jsem se mezi houslemi a tancem
Jiří Vodička patří k mladé generaci sólistů, kteří chtějí zkusit v hudbě všechno – sólovou koncertní dráhu, práci v orchestru i účast v audiovizuální show. A všechno na té nejvyšší profesionální úrovni. Musím přiznat, že první setkání s jeho virtuozitou většinou znamená, že vám spadne čelist a při druhém vám padá ještě víc. Prakticky není skladba, kterou by na housle s přehledem nezahrál. Čtvrtým rokem působí na postu koncertního mistra České filharmonie, hraje v duu s Martinem Kasíkem, donedávna byl členem Smetanova tria. Učí na Pražské konzervatoři a Ostravské univerzitě, v jednatřiceti má na svém kontě první sólové album u Supraphonu a doma tři děti. Hraje i žije rychle...