Recenze - Lze rozmotat Provaz lží?

Horký srpnový den roku 1982. Idylická osada na sever od New Yorku, která je obklopena horami, skalnatými útesy a průzračnými ledovcovými jezery. Právě zde se odehraje strašlivý a nesmyslný zločin. Víme, co se stalo. Známe oběť, známe pachatele. Proč se to ale stalo? Až do toho osudného dne byli Matthew a Patrick nejlepší přátelé. Volný čas trávili v horách, sdíleli společné zájmy, ale neříkali si všechno... a Matthew měl svá tajemství. Jednoho dne se mezi ně připletla Anetta - a nic už nebylo jako předtím.

provaz lziO dvacet šest let později jsou z Patricka a Anetty manželé, kteří žijí v New Yorku. O zločinu, jehož obětí Anetta byla, však Patrick neřekl celou pravdu, a ani Anetta není zcela upřímná. Jejich poklidný život naruší až Matthew, který se znovu objeví v jejich životech. Po letech je připravený rozplést provaz lží započatý onoho letního dne. Jsou ale připraveni i Patrick s Anettou?

Autorem knihy Provaz lží je anglický autor Christopher J. Yates. Tenhle jeho příběh je prezentovaný jako thriller, ale jedná se spíš o kvalitně napsaný psychologický román, který zachází hluboko do minulosti všech tří hlavních hrdinů. Protože je kniha rozdělená na tři části, každý z nich dostává prostor vyjádřit se k dané události z minulosti. A nejen k té. Protože současnost je neméně zajímavá.

Opětovné setkáni Patricka a Matthewa spustí řetězec událostí, který se nedá zastavit a pomalu se odhalují zamlčené skutečnosti a lži. Postupně vychází najevo, proč se tehdy ten nesmyslný zločin stal, a taky se ukazuje, jací Patrick, Anetta a Matthew skutečně jsou a jaké jsou pohnutky k jejim činům. Sledovat jejich vývoj je opravdu fascinující a zajímavé. Je proto škoda, že výborný příběh zkazil styl, kterým je napsán. Nechápejte to špatně, kniha je opravdu poutavá, ale kvůli chybějícím uvozovkám se nečte zrovna snadno.

Autorka: Janka Mišúnová
Zdroj: kritiky.cz