Magdaléna Kožená ukázala, že dokáže pracovat i s humorem

Mitsuko Uchida (vlevo) a Magdalena Kožená po koncertě v Rudolfinu. Snímek Petry Hajské, Právo

Reportáž

Concentus Moraviae je sice letní festival konaný v moravských městech, ale ke svému lednovému pražskému prologu si pozval v neděli 20. ledna 2019 do Rudolfina mezzosopranistku Magdalénu Koženou. V recitálu ji doprovázela další současná světová hvězda japonská pianistka Mitsuko Uchida.

Obě umělkyně již v hlavním městě před lety vystoupily na Pražském jaru, tentokrát však měl jejich koncert v zaplněném sále jinou podobu, neboť se soustředil na česko-rakouskou tvář 24. ročníku zmíněného festivalu, jehož je Magdaléna Kožená i patronkou.

Nabídl tak vedle skladeb Antonína Dvořáka (Písně milostné) pouze díla německo-rakouského okruhu skladatelů Roberta Schumanna, Huga Wolfa a Arnolda Schönberga. Jejich většinou méně známé písně prokázaly, jak Magdaléna Kožená vedle tragických a smutných poloh (Schumannův cyklus Básní královny Marie Stuartovny) dovede pracovat s humorem a ironií.

Podařilo se jí i vyvolat smích při přednesu Wolfovy burleskní písně Rozloučení nebo v cyklu Kabaretních písní modernisty Arnolda Schönberga na texty dobových satiriků.

O úspěch večera se postarala i japonská klavíristka citlivým a v humorných písních uvolněným projevem. Byl to výborný večer a můžeme se jen těšit na únorové koncerty Magdalény Kožené s Českou filharmonií.

Autor: VLA
Zdroj: Právo

Další reportáže o hudbě u nás i v zahraničí najdete na webu Putování za uměním zde nebo na facebooku ArcusGallery