Režisér Jan Mikulášek nastudoval s herci Národního divadla Maryšu bratří Mrštíků. Ačkoliv režisér Jan Mikulášek situuje Maryšu v Národním divadle do nezvyklého prostředí, herce obléká do současných kostýmů a do ruky jim vkládá plastové kelímky nebo hrst nábojnic, ani v nejmenším se nezpronevěřuje původnímu textu bratrů Mrštíkových.
Recenze - Williamsovské tři sestry a jedna babička
Českou premiéru hry Noční sezóna britské dramatičky Rebeccy Lenkiewiczové uvedla Činohra Národního divadla v režii uměleckého šéfa souboru Daniela Špinara.
Recenze - Čéče, to mělo bejt fakt jako dost hustý
Premiéru hry amerického dramatika a scenáristy Paula Rudnicka The New Century, s českým názvem Jsme v pohodě, předcházela pověst skandální, případně šokující záležitosti. To, co činohra pražského Národního divadla divákům v režii Braňa Holička předvedla na Nové scéně, rozhodně nešokovalo, spíš překvapilo svou povrchností.
Recenze - Růžička vstoupil se světlem do polostínu
V Zapomenutém světle se Jakub Deml v polovině třicátých let dvacátého ostoletí vyrovnává hlavně s vlastními běsy nehodného syna církve svaté, s troufalostí polemizovat s Masarykem i s vlastní národní vlažností. Jeho téma se zásluhou Matěje T. Růžičky poprvé objevuje i na jevišti – v Horáckém divadle Jihlava.