Pražské Divadlo Ungelt se profilovalo jako scéna hereckých osobností. V poslední době se jeho vedení snaží okruh osobností rozšířit či generačně obměnit. I proto se poslední premiéra stala tamním debutem Tatiany Vilhelmové a Jiřího Langmajera.
Recenze - Nevyrovnaná přízeň pro členy kvarteta
Hru současného britského autora Torbena Bettse Invincible z roku 2014 opatřil překladatel Michal Zahálka názvem Kočka v oregánu – ukrývá totiž v sobě také narážku na kocoura Vinceho, „postavu“ v chytré konverzačce ne zanedbatelnou. A pod tímto titulem dílo v Divadle Kalich nyní nastudovala režisérka Lída Engelová. Českou premiéru ovšem toto střetnutí dvou manželských párů mělo v hradeckém Klicperově divadle roku 2016 pod označením Vincenc – na repertoár byla v sezoně totiž nasazena i Kočičí hra.
Recenze - Faust v Národním je výpravná mefistofelská road movie
Uvádí-li pražské Národní divadlo (ND) Fausta, je to vždy událost. Zvláště, když zároveň vzniká nový překlad a inscenace je generačním manifestem. To je případ Fausta, jehož na scéně Stavovského divadla se souborem Činohry ND nastudoval režisér Jan Frič.
Recenze - Antická Ifigenie v melodrama proměněná

Milujícího otce a krále Agamemnóna vytvořil Václav Vydra, jeho dceru Ifigenii Sabina Rojková. Snímek Viktora Kronbauera
Jako první inscenaci v roce 2018 uvedlo pražské Divadlo na Vinohradech Euripidovu tragédii Ifigenie v Aulidě.