Recenze - Leporelo nejenom pro pejskaře a jejich děti...

Dětské leporelo pro nejmenší čtenáře Aport, Fousku! z autorské tvůrčí dílny manželů Ester a Milana Starých vyšlo péčí nakladatelství 65. pole v edici Políčko, která se věnuje tvorbě pro děti.

aport fousku 1Úsměvný příběh páníčka Ládi, který venčí svého psa Fouska, ztvárnila speciální pedagožka a logopedka Ester Stará řečí vázanou, jednoduchými, pro děti snadno zapamatovatelnými rytmickými rýmovačkami. Výtvarník a ilustrátor Milan Starý pracuje s jednoduchými, ale charakteristickými figurami, trochu připomínajícími ploškovou animaci, a velkými barevnými plochami. Vlastní děj leporela se odehrává v popředí, pozadí ilustrátor doplnil kresbičkami, které nabízejí rodičům při listování leporelem další možnosti, jak rozvíjet poznávací obzory dítěte.

aport fousku 2Láďa na procházce hází svému mazlíčkovi klacík a věří, že ho Fousek dokáže najít a přinést zpátky. Ten však nachází a přináší úplně jiné poklady. A nakonec si přivede i psí kamarádku. Vtipný příběh z každodenního života pejskařů pro úplně nejmenší, nad jehož závěrem se jistě pobaví nebo alespoň pousmějí i rodíče...

aport fousku 3Ve slovníku se dočteme, že leporelo je harmonikově skládaná kniha, zpravidla bohatě ilustrovaná, s minimem textu a nízkým počtem stran. Jako leporela se nejčastěji tvoří knihy pro děti, ale stejným způsobem jsou uspořádány i některé prospekty, turistické průvodce, návody... Dnes již striktně neplatí "harmonikově skládaná kniha", leporela jsou často vázána v hřbetu.

Samotný název leporelo je odvozen od postavy Leporella v opeře Don Giovanni Wolfganga Amadea Mozarta, který byl sluhou dona Giovanniho a sepisoval podrobný seznam milenek svého pána.

aport fousku 4Nakladatelství 65. pole vydává kvalitní a vysoce nadprůměrnou literaturu, přičemž dbá na jednotu obsahu a formy. Knihy z tohoto nakladatelství jsou krásné i na pohled, vyznačují se perfektní grafickou i typografickou úpravou a bezvadným knihařským zpracováním. Výsledný dojem je znamenitý, což v plné míře platí i o recenzovanám dětském leporelu Aport, Fousku! Ester a Milana Starých.

Autor: MiM
Zdroj snímků: i-passage.cz

Další knižní a audioknižní recenze si můžete přečíst na webu Putování za uměním zde nebo na facebooku antikvariátu U Skleněné kašny