Recenze - Velká kniha horoskopů

Pražské nakladatelství Brána před krátkým časem opět potěšilo milovníky astrologie, hvězd a esoteriky, když vydalo Velkou knihu horoskopů. Známá autorka Olga Krumlovská, která napsala více jak třicet knih, zabývající se dlouhodobě touto tématikou, svým čtenářům tentokrát naservírovala objemný svazek, ve kterém srovnává jednotlivé astrologie široké palety světových kultur.

krumlovska horoskopy 1krumlovska horoskopy 2Na téměř čtyřech stovkách stranek představované publikace čtenáři najdou základní charakteristiky horoskopů evropských a orientálních, ba i keltských, cikánských, indiánských a egyptských.

Především laik bude překvapen, jak velmi se vzájemné znaky a dispozice zrozenců určitého období shodují, i když se jednotlivé kultury vzájemně neznaly a nemohly se ovlivňovat.

Hvězdy nad naší hlavou

Velká kniha horoskopů poskytuje základní orientaci ve světě horoskopů a ukazuje, jak se do názvů jednotlivých znamení promítá filozofie daného národa. A třebaže se pojmenováním liší, základní znaky jsou totožné. Je to proto, jak autorka zdůrazňuje v úvodu publikace, že všechny astrologie musejí být založené na stejném základě – a tím jsou hvězdy nad naší hlavou.

Kdo je kdo

krumlovska horoskopy 3krumlovska horoskopy 4Olga Krumlovská (* 4. června 1963) je českou autorkou, která se kromě jiného zabývá orientálním léčením, tajemnými silami či paranormálními jevy. Vystudovala gymnázium s pedagogicko-psychologickým zaměřením a poté Fakultu žurnalistiky Univerzity Karlovy v Praze. Její babička se věnovala bylinkářství a její děd prožil dva roky v Mongolsku, kde se zabýval orientálními léčebnými praktikami a tamější filozofií. V jejích prarodičích jsou nejspíše kořeny Olžina pozdějšího zájmu, které ji časem dovedly k psaní knih na téma jógy, alternativní medicíny, astrologie či tajemných jevů a magie. Z její tvorby namátkou jmenujeme: Jóga prstůAndělské horoskopy, Léčení těla a duše nebo Harmonický život, Barvy, tvary a talismany předků či Tajemná místa republiky.

Snímky Miroslava Feszanicze