Přebal knižní novinky německého spisovatele a novináře Volkera Kutschera. Zdroj snímku: Nakladatelství Moba

V němčině vyšel román Mokrá ryba v roce 2007. Jeho autor, spisovatel a novinář Volker Kutscher, v něm poprvé představil komisaře Gereona Ratha a během krátké doby si příběh získal značnou popularitu.

Přebal knižní novinky Trhlina. Zdroj snímku: Nakladatelství Argo

Slovenský spisovatel Jozef Karika obdržel v září 2017 za knihu Trhlina (2016) Cenu čtenářů v prestižní anketě Anasoft litera. Po podobně laděných románech Strach (2014) či Tma (2015) byl tak korunován na tamního krále mysteriózního thrilleru, přičemž Trhlina dosahuje kvalit některých děl světových mistrů tohoto žánru. Nakladatelství Argo ji 19. října 2017 v rámci Velkého knižního čtvrtku vydává v českém překladu.

Latinská Amerika v čele s Republikou Kuba čím dál více láká i turisty z České republiky. Naši občané, zvláště pak starší generace, mají k tomuto největšímu Karibskému ostrovu tradičně vřelý vztah, který nemohly narušit ani politické kotrmelce z přelomu století. Doposud však nevyšlo příliš mnoho dobrých cestovních průvodců, které stojí za to si při návštěvě Kuby přibalit do zavazadla. Výjimku tvoří šťavnatá a objektivní práce spisovatele a žurnalisty Zdeňka Hrabici Kuba neznámá a objevovaná, kterou tímto vřele doporučujeme.

Americký autor A. J. Finn sklidil nejen na londýnském knižním veletrhu obrovský úspěch. Práva na svou knihu Žena v okně prodal do čtyřiceti zemí a ta filmová koupila společnost Fox za milión dolarů. O románu se mluví jako o thrilleru roku 2018. Čeští čtenáři jsou však první na světě, kteří si příběh mohou přečíst. Vychází u nás o tři měsíce dříve než ve Spojených státech.

Přebal skotské knižní novinky. Zdroj snímku: Nakladatelství Host

Skotský prozaik Peter May, uvedený na český knižní trh brilantně sérií z ostrova Lewis, nabízí nyní už čtvrtý díl ze série čínských thrillerů, tentokrát nazvaný Hadohlavec (vydal Host, přeložil Filip Drlík).