Miroslav Vladyka a Filip Blažek jako námořníci. Snímek Richarda Kocourka

Pražské divadlo Kalich uvedlo v české premiéře komedii britského dramatika Johna Fiskeho Titanic, jež se od doby své premiéry v roce 1992 hraje už ve třinácti zemích světa.

Izabela Firlová jako Emma Bovaryová a Vlladimír Polák jako obchodník Lheureux. Snímek Radovana Šťastného

Národní divadlo moravskoslezské uvedlo adaptaci románu Gustava Flauberta Paní Bovaryová v režii Petera Gábora, který se loučí se svým postem šéfa souboru činohry.

Divadlo LETÍ představilo v české premiéře hru německého dramatika Mariuse von Mayenburga Bang. Mayenburg ji napsal jako kousavou reakci na nelichotivou tendenci mnohých zemí volit si do svého čela machistické typy, které komplikované politické problémy řeší jednoduchými cestami. Erdogan, Putin, Orbán, Kaczyński – je to opravdu dlouhý seznam, píše se v programu. Poslední kapkou pak bylo zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem. Ze znalosti tuzemské politické garnitury by se zdálo, že tu bude inscenace rezonovat jak zvony svatovítské katedrály. Zvony však spíše cinkaly.

Igor Orozovič (John Eastman) a Jana Preissová (Lily O’Hanlonová) v inscenaci Noční sezóna. Snímek Petra Neuberta

Českou premiéru hry Noční sezóna britské dramatičky Rebeccy Lenkiewiczové uvedla Činohra Národního divadla v režii uměleckého šéfa souboru Daniela Špinara.

Maryša v podání Pavly Beretové. Snímek Martina Špeldy

Režisér Jan Mikulášek nastudoval s herci Národního divadla Maryšu bratří Mrštíků. Ačkoliv režisér Jan Mikulášek situuje Maryšu v Národním divadle do nezvyklého prostředí, herce obléká do současných kostýmů a do ruky jim vkládá plastové kelímky nebo hrst nábojnic, ani v nejmenším se nezpronevěřuje původnímu textu bratrů Mrštíkových.

Zleva Lucie Juřičková (Helena), Jana Boušková (Barbara Ellen) a Jan Bidlas (Charles) v inscenaci Jsme v pohodě. Snímek Martina Špeldy

Premiéru hry amerického dramatika a scenáristy Paula Rudnicka The New Century, s českým názvem Jsme v pohodě, předcházela pověst skandální, případně šokující záležitosti. To, co činohra pražského Národního divadla divákům v režii Braňa Holička předvedla na Nové scéně, rozhodně nešokovalo, spíš překvapilo svou povrchností.

Další články...